3.8.07

Lugares a Descubrir: Ponte Maceira (Ames/Negreira, A Coruña)

Ponte Maceira
A veces la casualidad nos lleva a descubrir lugares con encanto casi sin querer. Es lo que me pasó a mi con la encantadora aldea de Ponte Maceira, a medias entre Ames y Negreira, en la comarca de Compostela y bañada por las aguas del Tambre. Cuando empecé el viaje, no estaba planeada esta parada, pero estoy contento de que mi guía me llevase a conocer este lugar tan encantador.

Para llegar lo mejor es ir desde Santiago por la carretera de Noia, por ejemplo (AC-543), y luego en Bertamiráns (Ames) tomar la carretera a Negreira (AC-544), y luego desviarnos cuando indique "Ponte Maceira". Es muy recomendable mantenerse del lado de Ames del río, ya que la carretera del lado de Negreira es más estrecha, y el adoquinado del pueblo es bastante más acusado que el de Ames.

Ponte Maceira es parte del Camino de Santiago que une Compostela con Fisterra, y de hecho, aún hoy pueden verse peregrinos cruzando el río por aquí.

El principal encanto del lugar es su puente medieval, al parecer construído aprovechando los pilares de uno anterior que sería de construcción romana.

El lugar debió ser aprovechado por las clases pudientes de la cercana capital de Galicia para construir residencias de veraneo, porque lo cierto es que a uno y otro lado del río pueden verse excelentes muestras de arquitectura tradicional gallega traducida en hermosas casonas construídas en piedra, algunas con la tradicional galería, e incluso un pazo (al parecer propiedad de Feiraco).

Actualmente es un lugar concurrido en verano para matar el calor, aprovechando una represa construida para dar servicio a unos molinos hoy en desuso.

Más lugares a descubrir

4 comentarios:

Anónimo dijo...

As miñas felicitacións polo blog, e en especial pola sección sitios a descubrir (por certo fáltache descubrir a provincia de Ourense), pero aínda así é moi interesante, polos sitios que non coñecía e polos que a pesar de coñercer sempre che queda algo por ver.
Seguireiche a pista

Contremo dijo...

Certamente debo recoñecer que non paso por Ourense tanto como a provincia se merece, a pesares de haber moitos sitios dignísimos coma as fervenzas do Tourón, a Ribeira Sacra ourensá ou un percorrido rápido entre a ponte de Loña e o Castro de Mende/Santomé.

Pero é que todas estas rutas fixéronse en base a lugares visitados debido a circunstancias da miña vida, e hai moito que non visito Ourense (e por tanto non teño os coñecementos o suficientemente "frescos" como para aventurarme a facer unha ruta).

Por outra banda, a provincia non é unha descoñecida para os que len esta sección, xa que se toca brevemente na ruta V: La Ruta del Miño, de Ribadavia (Ourense) a A Guarda (Pontevedra) e tamén lle dediquei o artigo XIV. El Pulpo en Carballiño.

Agradézoche as túas visitas e as túas palabras. Un saúdo.

Anónimo dijo...

Como dixen sígoche a pista.

A pesar desa crítica constructiva, isto non é máis que unha páxina persoal, espero que te quedes sobre todo coas miñas felicitacións,...

Ah! outra recomendacíón: se Ourense é a gran descoñecida de Galicia, o oriente ourensán é o máis descoñecido desta (A Lastra, o macizo central...)

Saúdos

Contremo dijo...

Definitivamente esa é unha parte absolutamente descoñecida para min, aínda que espero cambiar esa circunstancia tan desgraciada.

Gracias por estar ahí e polas túas críticas. :)